Rekrutacja pracowników w firmie decyduje o sile zespołu. Dynamicznie zmieniające się czasy wymuszają na rekruterach bieżące śledzenie trendów. Oczekiwania i potrzeby kandydatów ewoluują na naszych oczach. Jakie nowe trendy HR będą decydujące w 2024 roku?
Z tego artykułu dowiesz się:
Trendy w branży HR wynikają z ogólnych tendencji społecznych, gospodarczych czy technologicznych. Zmiany środowiskowe, prawne i ekonomiczne wpływają na oczekiwania i potrzeby pracowników i pracodawców.
Wraz z postępem technologii coraz więcej zadań wykonywanych jest przez odpowiednie oprogramowanie lub maszyny. To wymaga od pracowników ciągłego uczenia się, analitycznego myślenia oraz obsługiwania wymaganych narzędzi. Z punktu widzenia rekruterów oznacza to zatem, że muszą oni szukać kandydatów gotowych na ciągły rozwój i zmiany.
Innym czynnikiem jest dbanie o zrównoważony rozwój. Kandydaci, coraz bardziej świadomi ekologicznie i społecznie, oczekują od pracodawcy nie tylko atrakcyjnych warunków zatrudnienia, ale też rozwiązań z zakresu odpowiedzialności biznesu. Wyzwaniem stojącym przed rekruterami jest zatem komunikowanie prospołecznych praktyk w organizacji oraz zatrudnianie kandydatów, którzy podzielają takie wartości.
Nieustannie na rynku pracy trwa zmiana pokoleniowa. Pokolenie Z, czyli osoby urodzone po 1995 roku, wychowane są w erze globalnej i wielokulturowej cyfryzacji. Od pracodawcy oczekują możliwości spełnienia się w pracy. Przywiązują też dużą wagę do well-being'u. Skuteczne dotarcie do osób z pokolenia Z wymaga nie tylko odpowiedniej oferty, ale też wykorzystania naturalnych dla nich kanałów komunikacji, takich jak social media.
Nowe trendy HR na rynku pracy sprawiają, że pewne czynniki stają się kluczowe przy podejmowaniu decyzji o podjęciu pracy lub zatrudnieniu pracownika. Oto kilka z nich:
Chcąc być na czasie i przyciągnąć uwagę talentów na rynku, warto już na etapie ogłoszenia zadbać o to, by było ono zgodne z nowymi trendami HR. Przygotowaliśmy kilka wskazówek, które mogą okazać się pomocne w tworzeniu takiego ogłoszenia.
Pamiętaj też o tym, by dopasować swoją ofertę do odbiorców. Dostosuj kanały komunikacji do ich potrzeb. Wykorzystaj nowe trendy HR w codziennej pracy i przekonaj się, ile możesz dzięki nim zyskać dla swojej firmy i w oczach kandydatów.