Kalkulator ofert

Blog dla firm

Eksperckie materiały, dane i inspiracje biznesowe.
Bądź na bieżąco w swojej branży z OLX!
18 sierpnia 2023

Jak urządzić obiekt noclegowy, żeby przyciągnąć gości? Poznaj tajniki home stagingu

Nie jest tajemnicą, że obiekt, który posiada atrakcyjne wnętrze, można wynająć szybciej, tym samym mniej wydając na jego reklamę i osiągając większy zwrot z inwestycji. Zanim zaczniesz się zastanawiać, jak urządzić obiekt noclegowy, warto odpowiedzieć sobie na pytanie, do kogo jest skierowana Twoja oferta – tak, aby precyzyjnie dobrać wnętrze do potrzeb klientów. Pomoże Ci w tym home staging, czyli umiejętne przygotowanie pomieszczeń, wykorzystujące techniki marketingu sensorycznego. Czytaj dalej, aby poznać niskobudżetowe sposoby na uatrakcyjnienie pokojów, mieszkań lub domów na wynajem, które zwiększą ich obłożenie, a co za tym idzie – Twoje dochody.

Z tego poradnika dowiesz się:

  • czym jest marketing sensoryczny,
  • jaka kolorystyka sprawdza się w projektowaniu wnętrz,
  • o czym warto pamiętać przy wyborze dodatków,
  • jak urządzić obiekt noclegowy na wynajem, aby w pełni wykorzystać jego przestrzeń,
  • czy warto dobierać aranżację do sezonu.

Czym jest marketing sensoryczny? Wykorzystaj go, aby oddziaływać na zmysły klientów!

Marketing sensoryczny to typ działań marketingowych, które angażują wzrok, słuch, węch, dotyk, a nawet smak. Jego celem jest stworzenie pozytywnych skojarzeń z marką oraz budowanie lojalności dzięki wielozmysłowemu doświadczeniu. Z pewnością kojarzysz sklepy odzieżowe, które rozpylają w swoich salonach opatentowane zapachy lub markety wykorzystujące aromat świeżego chleba przy półkach z wypiekami – to bardzo charakterystyczne przykłady jego użycia. Wydawać by się mogło, że na etapie pozyskiwania klienta, który zainteresuje się Twoją ofertą, jedynym zmysłem, jaki można pobudzić jest wzrok – umiejętny dobór kolorów, dodatków, wykorzystanie przestrzeni i światła na zdjęciach. W rzeczywistości okazuje się jednak, że każdy ze zmysłów można zaangażować w wyobraźni. Tutaj warto inspirować się profesjonalnymi reklamami hoteli.

Wnętrza, które przyciągną uwagę: na jaką kolorystykę postawić?

Na głównym zdjęciu oferty dobrze mogą zadziałać ciepłe barwy, które wyróżnią Twój obiekt na tle konkurencji. W tym przypadku zamiast intensywnie czerwonych ścian czy mebli lepiej sprawdzą się jednak przyjemne beże oraz przełamane biele. Wiele osób zastanawiających się, jak urządzić obiekt noclegowy na wynajem, stawia na neutralne kolory. To dobry wybór, który ma szanse zainteresować większą grupę odbiorców. W takim przypadku warto zadbać o zróżnicowanie wykorzystywanych materiałów, wzorów i faktur. Przy wyborze kolorystyki do obiektu na wynajem ważna jest też spójność. Można ją osiągnąć stosunkowo niewielkim nakładem finansowym, malując fronty niepasujących mebli czy drzwi specjalnymi farbami w odpowiednich barwach. Nie zapomnij także o oświetleniu, które buduje klimat przytulności, mogącej kojarzyć się z domowym ciepłem. Będzie to szczególnie istotne przy sesji zdjęciowej obiektu. W takich okolicznościach najlepszym wyborem jest zastosowanie oświetlenia mieszanego – dziennego, połączonego z drobnymi źródłami światła – takimi jak lampki nocne, girlandy czy świece.

Wszelkie detale będą wyróżniały Twoją ofertę na tle innych podobnych obiektów. Skutecznym zabiegiem jest kontrast – niech dodatki będą zdecydowanie ciemniejsze lub jaśniejsze od ścian czy mebli znajdujących się w pomieszczeniach. Dobieraj je tak, aby już na zdjęciu tworzyły ciepłą atmosferę. Jeśli zastanawiasz się, jak urządzić obiekt noclegowy na wynajem w budżetowym wariancie, postaw na:

  • pudełka wiklinowe,
  • świeczki zapachowe w ozdobnych naczyniach,
  • łazienkowe mydelniczki i ręczniki,
  • książki,
  • pledy, poduszki, firanki i zasłony,
  • cięte kwiaty,
  • obrazy, plakaty i lustra.

    Wybierając dodatki, weź pod uwagę otoczenie, w jakim znajduje się oferowany przez Ciebie obiekt. Jest to szczególnie ważne, kiedy prowadzisz wynajem turystyczny. Górskie meble w nadmorskiej miejscowości nie będą trafionym wyborem. Podobnie stanie się z luksusowym wnętrzem na osiedlu bloków.

Jak wykorzystać przestrzeń pomieszczenia? 

To częste pytanie, które pojawia się, gdy planujemy, jak urządzić obiekt noclegowy. Odpowiedź brzmi: w pełni wykorzystaj przestrzeń. Ważne jest akcentowanie funkcji danego pomieszczenia – zadbaj o to, aby nie znajdowały się w nim nienaturalnie puste miejsca. Przykładowo w kąciku kawiarnianym lub kuchennym zamiast białej ściany lepiej może się sprawdzić tematyczna fototapeta przedstawiająca posiłek lub ziarna kawy. Postaraj się, aby na pierwszy plan wydobyć atuty swojego lokalu. Posiadając balkon lub taras, warto zaaranżować na zdjęciach śniadanie na świeżym powietrzu, a w łazience z wanną – odprężającą kąpiel. Upewnij się jednak, że na miejscu na gości będą czekały akcesoria wykorzystane na zdjęciach.

Świąteczny klimat – dobierz aranżację do sezonu

Możesz wzmacniać konkurencyjność, umieszczając w ofercie zdjęcia, które będą nawiązywały do aktualnego sezonu. Okazuje się, że drobna zmiana dodatków może całkowicie zmienić odbiór Twojej oferty, czyniąc ją znacznie atrakcyjniejszą. Dobieraj zatem akcesoria inspirowane porami roku. Wiosną sprawdzą się hiacynty, żonkile i tulipany, latem – sezonowe owoce, bukiety z ciętych kwiatów czy zdjęcia z mrożonymi napojami, jesienią – kompozycje z dyń, wrzosów, suszonych liści i traw, natomiast zimą – zielone girlandy, świece, laski cynamonu czy koce. Pamiętaj też o świątecznych akcentach w odpowiednim czasie. W okresie bożonarodzeniowym postaw na małe choinki, girlandy z zielonych gałęzi oraz drewniane śnieżynki. W Sylwestra podkreśl atmosferę szampańskiej zabawy balonami, a w Walentynki zaaranżuj wyjątkowe posłanie łóżka, w pomieszczeniu, które wynajmie para.


Obejrzyj też nasze webinary dotyczące home stagingu, w których znajduje się jeszcze więcej praktycznych porad:

Sprawdź nasze inne artykuły