Próbujesz zwiększyć sprzedaż materiałów budowlanych przez Internet? Wykorzystaj techniki dosprzedaży! Jeżeli zastanawiasz się, na czym polegają, już spieszymy z odpowiedzią: na proponowaniu klientom więcej. To sytuacja, w której zyskuje zarówno konsument, jak i sprzedawca. Wyobraź sobie, że ktoś kupuje u Ciebie farby do malowania ścian. Idź za ciosem i zaproponuj mu również zestaw pędzli lub wałków malarskich. Twórz atrakcyjne zestawy, które będą odpowiadać na potrzeby potencjalnych klientów i zyskaj na dodatkowej sprzedaży. Wejdź w skórę kupującego, przewiduj, czego może potrzebować osoba kupująca wełnę mineralną, cegły czy dachówki, buduj renomę profesjonalnego sprzedawcy i ciesz się większą sprzedażą.
Z tego artykułu dowiesz się:
Jak promować dosprzedaż, by trafiło do Ciebie więcej klientów? Najlepiej wielotorowo – właśnie na tym polega multichannel. Docieraj do potencjalnych nabywców za pośrednictwem różnych kanałów. Promuj swoje ogłoszenia umieszczone w serwisie OLX na Facebooku i szukaj ciekawych sposobów komunikacji, które zachęcą klientów do skorzystania z Twojej oferty.
Pamiętaj – większa ilość miejsc w których pokazujesz swoją ofertę, zwiększa szansę na zdobycie klientów i ma realny wpływ na sprzedaż, dlatego przypominaj im o sobie jak najczęściej. Zastanów się jednak nad celem swoich działań i zadaj sobie pytania:
Taki tok myślenia ułatwi stworzenie atrakcyjnej komunikacji, która pozytywnie wpłynie na pozyskiwanie klientów w branży budowlanej. Dzięki temu nie tylko zwiększysz sprzedaż, ale również zyskasz zaufanie kupujących – zadowolony klient będzie do Ciebie wracał i polecał Cię innym. Wyróżnisz się również na tle konkurencji.
Wyobraź sobie potencjalnego klienta, który przegląda ogłoszenia w OLX. Interesują go materiały budowlane. Wielu sprzedawców próbuje przyciągnąć jego uwagę. Co zrobić, by spośród tysięcy ofert wybrał właśnie Twoją? Przeanalizuj trendy konsumenckie! Wiedza na temat rynku i świadomość kierunku aktualnych zmian to istotne kwestie. Dowiedz się, co jest najbardziej potrzebne potencjalnym kupującym. Zastanów się, dla kogo przeznaczone są Twoje usługi i skonstruuj ogłoszenie tak, by było skierowane do konkretnej grupy docelowej. Trendy to nie tylko tendencje o zasięgu globalnym. Mają one także wymiar lokalny. Jeśli nie prowadzisz sklepu o zasięgu ogólnopolskim, zorientuj się, co jest najpopularniejsze w Twojej okolicy. Sięgnij po czasopisma branżowe, zajrzyj na strony internetowe. Idź z duchem czasu i wykorzystaj swoją wiedzę o aktualnych trendach!
Analizując na bieżąco swoją sprzedaż z pewnością wiesz, jakie produkty i materiały są poszukiwane przez klientów zawsze – niezależnie od sezonu czy pory roku. Tego typu klasyki warto mieć na stałe w swojej ofercie by stale odpowiadać na ich potrzeby i po to, by w razie potrzeby wiedzieli, że dostępne są akurat u Ciebie. To z pewnością umocni pozycję Twojej oferty i zwiększy lojalność potencjalnych kupujących. A w końcu o to nam chodzi!
Wiesz już, kim jest Twój potencjalny klient? Znasz grupę docelową? Umiesz dostosować ofertę do jej potrzeb? Świetnie, bo to pierwszy krok do analizy konkurencji. Tu nie wystarczy jednorazowe działanie, ponieważ rynek jest dynamiczny i wciąż się zmienia. Zaplanuj więc regularny monitoring innych sklepów oferujących sprzedaż materiałów budowlanych. Dlaczego warto ją przeprowadzić i stale być na bieżąco? Dzięki temu dowiesz się, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie budowlanym. Możesz również zyskać przewagę nad innymi sprzedawcami, a tego typu wnikliwa analiza pozwoli Ci na rozwój Twojego biznesu. Nie zapominaj jednak, że to ciągły proces i nie oglądaj się stale na innych – obserwuj, ale bądź sobą i działaj na własnych zasadach.
Jak podejść do tematu? Twoja wiedza powinna obejmować wiele aspektów działalności. Nie poprzestawaj tylko na sprawdzeniu cen. Dowiedz się też, jakie nowości sprzedają inni, jak zwracają się do klientów i co oferują w ramach dosprzedaży. Spisz przydatne wnioski. Możesz wykorzystać je do stworzenia strategii marketingowej, dystrybucji, znalezienia własnej niszy lub poszerzenia asortymentu.
Czego najczęściej poszukują klienci? W pierwszej kolejności zwracają uwagę na ceny. Ułatwiają im to przydatne i łatwo dostępne narzędzia, takie jak specjalne portale, które porównują koszty materiałów budowlanych. Jednak niższa cena nie oznacza niższej jakości. Konsumenci oczekują sprawdzonych produktów pochodzących z wiarygodnych źródeł.
Zadbaj o kompleksowe zaopatrzenie. Zakup wielu materiałów w jednym miejscu to spore ułatwienie dla klienta, zwłaszcza w przypadku dużej inwestycji. Wtedy też łatwiej o zwiększenie dosprzedaży i przekonanie konsumentów do Twojej oferty. Niech hurtowa sprzedaż materiałów budowlanych łączy się z dostawą w korzystnej cenie. To dodatkowy argument dla klienta. Terminowy dowóz znacznie ułatwia prace na budowie.
Bądź dobrym doradcą. Częsty kontakt z klientem i możliwość fachowej konsultacji pomogą zbudować przewagę konkurencyjną, a także zachęcą konsumentów do kolejnych zakupów. Lojalni klienci będą chętni, by wydać w Twoim sklepie więcej niż Ci, którzy korzystają z usług po raz pierwszy.
Piękny dom, przytulne wnętrze i komfortowy odpoczynek… to marzenie wielu z nas. Jednak, żeby to osiągnąć, potrzebny jest remont, a czasami nawet rozpoczęcie budowy. To duża inwestycja, która zawsze obejmuje zamówienia wielu materiałów oraz narzędzi. Wróćmy do przykładu przytoczonego na początku artykułu: żeby odmalować pokój, nie wystarczy kupić samych farb. Przydadzą się również pędzle, wałki, folia ochronna, drabina i wiele więcej. Właśnie dlatego dosprzedaż odgrywa kluczową rolę w branży materiałów budowlanych. Klient woli zaopatrzyć się w niezbędne przedmioty w jednym sklepie. To znacznie przyspieszy proces remontu i zmniejszy koszt dostawy.
O czym pamiętać przy korzystaniu z technik dosprzedaży?
Potraktuj nasze wskazówki jak niezbędne materiały, z których zbudujesz fundamenty korzystnej sprzedaży. Twórz kompleksowe oferty i zyskaj podwójnie!