Prowadząc biznes internetowy dobrze wiedzieć, jak prawidłowo zapakować towar. Opakowania to chleb powszedni każdego sprzedawcy w Internecie. Na rynku znajdziesz wiele typów i rozmiarów paczek, które pozwolą odpowiednio zabezpieczyć produkty. Warto pomyśleć o podejściu ekologicznym, który cieszy się coraz większą popularnością.
Z tego poradnika dowiesz się:
Przy pakowaniu towarów ważne jest zachowanie estetyki, która wykreuje pozytywny wizerunek Twojej marki. Jeśli o to zadbasz, klienci będą do Ciebie wracać, a otwieranie paczki będzie dla nich przyjemnością. Jakie kroki należy podjąć, aby ochronić produkty przed uszkodzeniem podczas wysyłki? Największym zainteresowaniem cieszą się pudełka kartonowe, foliowe lub kartonowe koperty kurierskie i foliopaki. Właściciele firm często martwią się, czy ich towary przetrwają podróż wysyłkową. Chcą, aby ich klienci byli usatysfakcjonowani zamówieniem, dlatego decydują się na ochronę w postaci taśm i folii strech. W sytuacji, kiedy środek opakowania nie został wystarczająco wypełniony, stosuje się foliowe poduszki wypełnione powietrzem. Plany Twojej wysyłki może popsuć pogoda, dlatego zabezpiecz towar przed wilgocią. W paczkach sprawdzą się granulki, których zadaniem jest pochłanianie nadmiaru wilgoci, dzięki której nawet deszcz czy śnieg nie będą stanowiły zagrożenia dla zawartości przesyłki.
Wiele firm działa w zgodzie ze środowiskiem naturalnym i szerzy dobre zwyczaje. Jeśli chcesz zapakować swoje produkty w sposób ekologiczny, używaj takich samych opakowań. Są wykonane z materiałów z recyklingu i odnawialnych na przykład roślinnych. Dla przykładu bioplastik, który wygląda i zachowuje się jak tworzywo sztuczne, produkowany jest z surowców roślinnych, np. kukurydzy lub trzciny cukrowej. Do pakowania wykorzystaj kartony ekologiczne, grubszy papier pakowy, opakowanie bambusowe lub biofolię powstającą ze skrobi. W przypadku przedmiotów delikatnych zastosuj tuby PET lub pudełka biodegradowalne. Ekologiczne opakowania z recyklingu powstają na przykład z mąki kukurydzianej, bambusa i trzciny cukrowej. Wypełnienie do paczek eko w postaci skropaków jest ciekawą alternatywą, które jest bezpieczna dla środowiska i rozpuszcza się w wodzie.
Alternatywą są pocięte paseczki papierowe lub zmięte arkusze papieru. Przedsiębiorcy nadają paczki hurtem, dlatego decydują się na wypełnienia w postaci chrupek, które ulegają całkowitej biodegradacji. Skropak, bo o nim mowa, zabezpieczy towary o różnych kształtach i materiałach. Pochłania wstrząsy i ochrania szkło przed pęknięciem. To sposób na lekkość paczki i brak zwiększenia kosztów jej nadania. Co z taśmą? Stosuj zamienniki: papier pakowy, sznurek jutowy lub papierową taśmę klejącą. W byciu eko rezygnuj z folii strech i foliopaków.
Produkt nie powinien przylegać do ścianek pudełka, a po zamknięciu nadal musi mieć swoje regularne kształty. Nie używaj opakowań, które są już zużyte, słabe i mogą ulec większemu uszkodzeniu. Grubość kartonu dostosuj do ciężaru pakunku. Pamiętaj, aby nie łączyć kilka paczek w jedną, z pomocą taśm czy folii. Wykonuj wszystko zgodnie z zasadami paczek kurierskich. Opakowanie wewnętrzne i zewnętrzne przygotowane? Czas na oznakowanie. Naklejki ostrzegawcze pozwolą lepiej traktować wysyłkę w podróży, np. „Uwaga szkło”. Staraj się za wszelką cenę, by paczka wyglądała schludnie. Miej także na uwadze, że przesyłkę zawsze możesz dodatkowo ubezpieczyć.
Opakowanie to pierwsza rzecz, którą widzi klient tuż po odebraniu paczki. To moment, w którym masz okazję zrobić wrażenie tylko raz i zbudować zaufanie do swojej marki. Chcesz ograniczyć zanieczyszczenie świata plastikiem? Działaj w zgodzie z ekologią i zakomunikuj klientowi, że Twoja marka jest przyjazna dla planety i stosujesz ekologiczne opakowania do wysyłki.