Korepetycje to popularna forma wsparcia edukacyjnego oraz szansa na poprawienie wyników w szkole lub przygotowanie się do ważnego egzaminu. Jak przekonać potencjalnych klientów, że jesteś idealnym kandydatem na korepetytora?
Z tego artykułu dowiesz się:
- dlaczego rynek korepetycji tak bardzo rozwija się w Polsce,
- jakie przedmioty są najbardziej popularne,
- jak przekonać klientów, że jesteś idealnym kandydatem na korepetytora,
- błędy w ogłoszeniu, przez które tracisz zainteresowanie,
- czy udzielając korepetycji musisz założyć działalność gospodarczą.
Rynek korepetycji w Polsce. Dlaczego ta branża się tak intensywnie rozwija?
Rynek korepetycji w Polsce rośnie z kilku powodów. Po pierwsze, wzrasta zapotrzebowanie na dodatkowe lekcje z przedmiotów, które są kluczowe dla egzaminów i studiów, takich jak język angielski czy przedmioty ścisłe (matematyka, informatyka, fizyka i chemia). Po drugie, pandemia koronawirusa spowodowała zaległości i braki w nauce, które można nadrobić z pomocą korepetytorów. Po trzecie, rośnie świadomość rodziców i uczniów o korzyściach płynących z indywidualnego podejścia, dopasowania tempa, metody nauczania do potrzeb i możliwości uczącego. Wielu nauczycieli w szkołach i na uczelniach stara się przekazać wszystkim wymaganą wiedzę, jednak niektórzy uczniowie preferują bardziej indywidualne podejście do nauki, co może sprawiać im pewne trudności w przyswajaniu materiału w większych grupach.
Kiedy zainteresowanie korepetycjami jest największe i jak to wykorzystać?
Zazwyczaj najwięcej chętnych na korepetycje pojawia się na początku i na końcu roku szkolnego, kiedy uczniowie chcą przygotować się do nowego materiału lub powtórzyć i utrwalić to, co już przerobili. To dobry moment, aby zaoferować swoje usługi i zareklamować się wśród potencjalnych klientów. Można to zrobić na wiele sposobów. Jeśli zastanawiasz się, gdzie ogłaszać korepetycje możesz tego dokonać poprzez ogłoszenia na portalach internetowych.
Jak wyróżnić swoją ofertę?
-
Promuj się przed okresem egzaminacyjnym: przygotuj specjalne oferty czy programy dla uczniów i studentów planujących egzaminy.
-
Przygotuj promocje lub rabaty dla nowych uczniów na początku nowego roku szkolnego, lub semestru.
-
Dbaj o dobre relacje: odpowiadaj na wiadomości klientów tak szybko, jak to możliwe. Podaj swój numer telefonu i godziny, w których można się z Tobą skontaktować. Staraj się o pozytywne relacje z uczniami i ich rodzicami, ponieważ to prowadzi do rekomendacji, co z kolei zwiększa zainteresowanie usługami korepetytorskimi.
-
Nie zapomnij o charyzmie: bądź otwarty na feedback od uczniów i stale pracuj nad doskonaleniem swojego podejścia. Świetnym pomysłem jest zawarcie w ogłoszeniu kilku słów o sobie, wykształceniu i doświadczeniu, aby pozwolić się lepiej poznać.
Jak przekonać potencjalnych klientów, że jesteś idealnym kandydatem na korepetytora?
Ważne, aby zaprezentować swoje kwalifikacje, doświadczenie, efekty i opinie. Pokaż, że masz odpowiednią wiedzę, umiejętności i certyfikaty z zakresu nauczania danego przedmiotu. Podaj, ile lat udzielasz korepetycji, ilu uczniów nauczyłeś i jakie osiągnęli wyniki. Zbieraj i publikuj rekomendacje i referencje od zadowolonych klientów. Dodatkowo warto podkreślić unikalne cechy Twojego podejścia do nauczania. Opisz i zastanów się, jak prowadzisz korepetycje online, jak dostosowujesz swoje metody nauczania, i jak stwarzasz przyjazną i zachęcającą atmosferę w trakcie lekcji.
Błędy, przez które zainteresowanie usługą udzielania korepetycji będzie mniejsze
Istnieje kilka błędów, które mogą znacząco obniżyć zainteresowanie Twoją usługą udzielania korepetycji:
- niejasne ogłoszenia czy strony internetowe bez precyzyjnych informacji na temat oferty, cen, czy metodyki nauczania odstraszają potencjalnych klientów, dlatego zaufaj OLX i już dzisiaj dołącz do grona zadowolonych korepetytorów,
- brak aktualizacji danych prowadzi do nieścisłości i utraty zaufania. Nieodpowiednie wycenienie usług, czy to ze względu na zbyt wysokie, zbyt niskie ceny lub niejasne zasady płatności, aby na stronie widniał aktualny numer Twojego telefonu,
- nie ignoruj i nie odkładaj na później kontaktu z potencjalnymi i obecnymi klientami,
- nieuwzględnianie potrzeb i oczekiwań ucznia, dlatego nie narzucaj swojego sposobu nauczania i nie lekceważ opinii i sugestii ucznia. Słuchaj, obserwuj i pytaj, co sprawia mu trudność, co go interesuje, co chce osiągnąć – dostosuj się do jego poziomu, tempa i stylu uczenia się,
- pomijanie listy programów, na których działa się w ramach realizacji działów i tematów lekcyjnych, np. Skypie, Zoom, Asana.
Czy udzielając korepetycji należy założyć własną działalność gospodarczą?
Możesz skorzystać z trzech podstawowych i wygodnych metod prowadzenia korepetycji:
- w formie działalności nierejestrowej, w której masz minimum formalności i płacisz 12% podatku, ale są pewne obwarowania oraz limity,
- jako zatrudnienie w agencji lub szkole, w tym przypadku rozliczane w postaci umowy o dzieło lub o pracę.
- prowadząc własną działalność gospodarczą, czyli najbardziej elastyczny sposób, dający ogrom możliwości oraz spory wybór spośród form opodatkowania i wymagający założenia własnej firmy.
Jak duże będą podatki, zależy od wybranego sposobu udzielania korepetycji, ubezpieczenia zdrowotnego i kwoty przychodów. W jednoosobowej działalności gospodarczej podatek będzie różny, w zależności od wybranej formy opodatkowania: ryczałtu (dla korepetytorów 8,5%), liniowego (19% niezależnie od dochodu) oraz zasad ogólnych (12% i 32%). Istotne jest też opłacanie ZUS, w tym np. rosnącej składki zdrowotnej, dlatego warto skorzystać z usług biura księgowego.
Udzielanie korepetycji to nie tylko pasja, ale również szansa na wprowadzenie pozytywnych zmian w życiu innych. Dziel się swoim doświadczeniem, tworząc już teraz ogłoszenie na portalu internetowym.