Korepetycje to popularna forma wsparcia edukacyjnego oraz szansa na poprawienie wyników w szkole lub przygotowanie się do ważnego egzaminu. Jak przekonać potencjalnych klientów, że jesteś idealnym kandydatem na korepetytora?
Z tego artykułu dowiesz się:
Rynek korepetycji w Polsce rośnie z kilku powodów. Po pierwsze, wzrasta zapotrzebowanie na dodatkowe lekcje z przedmiotów, które są kluczowe dla egzaminów i studiów, takich jak język angielski czy przedmioty ścisłe (matematyka, informatyka, fizyka i chemia). Po drugie, pandemia koronawirusa spowodowała zaległości i braki w nauce, które można nadrobić z pomocą korepetytorów. Po trzecie, rośnie świadomość rodziców i uczniów o korzyściach płynących z indywidualnego podejścia, dopasowania tempa, metody nauczania do potrzeb i możliwości uczącego. Wielu nauczycieli w szkołach i na uczelniach stara się przekazać wszystkim wymaganą wiedzę, jednak niektórzy uczniowie preferują bardziej indywidualne podejście do nauki, co może sprawiać im pewne trudności w przyswajaniu materiału w większych grupach.
Zazwyczaj najwięcej chętnych na korepetycje pojawia się na początku i na końcu roku szkolnego, kiedy uczniowie chcą przygotować się do nowego materiału lub powtórzyć i utrwalić to, co już przerobili. To dobry moment, aby zaoferować swoje usługi i zareklamować się wśród potencjalnych klientów. Można to zrobić na wiele sposobów. Jeśli zastanawiasz się, gdzie ogłaszać korepetycje możesz tego dokonać poprzez ogłoszenia na portalach internetowych.
Jak wyróżnić swoją ofertę?
Ważne, aby zaprezentować swoje kwalifikacje, doświadczenie, efekty i opinie. Pokaż, że masz odpowiednią wiedzę, umiejętności i certyfikaty z zakresu nauczania danego przedmiotu. Podaj, ile lat udzielasz korepetycji, ilu uczniów nauczyłeś i jakie osiągnęli wyniki. Zbieraj i publikuj rekomendacje i referencje od zadowolonych klientów. Dodatkowo warto podkreślić unikalne cechy Twojego podejścia do nauczania. Opisz i zastanów się, jak prowadzisz korepetycje online, jak dostosowujesz swoje metody nauczania, i jak stwarzasz przyjazną i zachęcającą atmosferę w trakcie lekcji.
Istnieje kilka błędów, które mogą znacząco obniżyć zainteresowanie Twoją usługą udzielania korepetycji:
Możesz skorzystać z trzech podstawowych i wygodnych metod prowadzenia korepetycji: