Kalkulator ofert

Blog dla firm

Eksperckie materiały, dane i inspiracje biznesowe.
Bądź na bieżąco w swojej branży z OLX!
28 stycznia 2024

Udzielasz korepetycji zawodowo? Sprawdź, jak zdobyć wielu klientów!

Korepetycje to popularna forma wsparcia edukacyjnego oraz szansa na poprawienie wyników w szkole lub przygotowanie się do ważnego egzaminu. Jak przekonać potencjalnych klientów, że jesteś idealnym kandydatem na korepetytora?

Z tego artykułu dowiesz się:

  • dlaczego rynek korepetycji tak bardzo rozwija się w Polsce,
  • jakie przedmioty są najbardziej popularne,
  • jak przekonać klientów, że jesteś idealnym kandydatem na korepetytora,
  • błędy w ogłoszeniu, przez które tracisz zainteresowanie,
  • czy udzielając korepetycji musisz założyć działalność gospodarczą.

Rynek korepetycji w Polsce. Dlaczego ta branża się tak intensywnie rozwija?

Rynek korepetycji w Polsce rośnie z kilku powodów. Po pierwsze, wzrasta zapotrzebowanie na dodatkowe lekcje z przedmiotów, które są kluczowe dla egzaminów i studiów, takich jak język angielski czy przedmioty ścisłe (matematyka, informatyka, fizyka i chemia). Po drugie, pandemia koronawirusa spowodowała zaległości i braki w nauce, które można nadrobić z pomocą korepetytorów. Po trzecie, rośnie świadomość rodziców i uczniów o korzyściach płynących z indywidualnego podejścia, dopasowania tempa, metody nauczania do potrzeb i możliwości uczącego. Wielu nauczycieli w szkołach i na uczelniach stara się przekazać wszystkim wymaganą wiedzę, jednak niektórzy uczniowie preferują bardziej indywidualne podejście do nauki, co może sprawiać im pewne trudności w przyswajaniu materiału w większych grupach.

Kiedy zainteresowanie korepetycjami jest największe i jak to wykorzystać?

Zazwyczaj najwięcej chętnych na korepetycje pojawia się na początku i na końcu roku szkolnego, kiedy uczniowie chcą przygotować się do nowego materiału lub powtórzyć i utrwalić to, co już przerobili. To dobry moment, aby zaoferować swoje usługi i zareklamować się wśród potencjalnych klientów. Można to zrobić na wiele sposobów. Jeśli zastanawiasz się, gdzie ogłaszać korepetycje możesz tego dokonać poprzez ogłoszenia na portalach internetowych.

Jak wyróżnić swoją ofertę?

  • Promuj się przed okresem egzaminacyjnym: przygotuj specjalne oferty czy programy dla uczniów i studentów planujących egzaminy.
  • Przygotuj promocje lub rabaty dla nowych uczniów na początku nowego roku szkolnego, lub semestru.
  • Dbaj o dobre relacje: odpowiadaj na wiadomości klientów tak szybko, jak to możliwe. Podaj swój numer telefonu i godziny, w których można się z Tobą skontaktować. Staraj się o pozytywne relacje z uczniami i ich rodzicami, ponieważ to prowadzi do rekomendacji, co z kolei zwiększa zainteresowanie usługami korepetytorskimi.
  • Nie zapomnij o charyzmie: bądź otwarty na feedback od uczniów i stale pracuj nad doskonaleniem swojego podejścia. Świetnym pomysłem jest zawarcie w ogłoszeniu kilku słów o sobie, wykształceniu i doświadczeniu, aby pozwolić się lepiej poznać.

Jak przekonać potencjalnych klientów, że jesteś idealnym kandydatem na korepetytora?

Ważne, aby zaprezentować swoje kwalifikacje, doświadczenie, efekty i opinie. Pokaż, że masz odpowiednią wiedzę, umiejętności i certyfikaty z zakresu nauczania danego przedmiotu. Podaj, ile lat udzielasz korepetycji, ilu uczniów nauczyłeś i jakie osiągnęli wyniki. Zbieraj i publikuj rekomendacje i referencje od zadowolonych klientów. Dodatkowo warto podkreślić unikalne cechy Twojego podejścia do nauczania. Opisz i zastanów się, jak prowadzisz korepetycje online, jak dostosowujesz swoje metody nauczania, i jak stwarzasz przyjazną i zachęcającą atmosferę w trakcie lekcji.

Błędy, przez które zainteresowanie usługą udzielania korepetycji będzie mniejsze

Istnieje kilka błędów, które mogą znacząco obniżyć zainteresowanie Twoją usługą udzielania korepetycji:

  • niejasne ogłoszenia czy strony internetowe bez precyzyjnych informacji na temat oferty, cen, czy metodyki nauczania odstraszają potencjalnych klientów, dlatego zaufaj OLX i już dzisiaj dołącz do grona zadowolonych korepetytorów,
  • brak aktualizacji danych prowadzi do nieścisłości i utraty zaufania. Nieodpowiednie wycenienie usług, czy to ze względu na zbyt wysokie, zbyt niskie ceny lub niejasne zasady płatności, aby na stronie widniał aktualny numer Twojego telefonu,
  • nie ignoruj i nie odkładaj na później kontaktu z potencjalnymi i obecnymi klientami,
  • nieuwzględnianie potrzeb i oczekiwań ucznia, dlatego nie narzucaj swojego sposobu nauczania i nie lekceważ opinii i sugestii ucznia. Słuchaj, obserwuj i pytaj, co sprawia mu trudność, co go interesuje, co chce osiągnąć – dostosuj się do jego poziomu, tempa i stylu uczenia się,
  • pomijanie listy programów, na których działa się w ramach realizacji działów i tematów lekcyjnych, np. Skypie, Zoom, Asana.

Czy udzielając korepetycji należy założyć własną działalność gospodarczą?

Możesz skorzystać z trzech podstawowych i wygodnych metod prowadzenia korepetycji:

  • w formie działalności nierejestrowej, w której masz minimum formalności i płacisz 12% podatku, ale są pewne obwarowania oraz limity,
  • jako zatrudnienie w agencji lub szkole, w tym przypadku rozliczane w postaci umowy o dzieło lub o pracę.
  • prowadząc własną działalność gospodarczą, czyli najbardziej elastyczny sposób, dający ogrom możliwości oraz spory wybór spośród form opodatkowania i wymagający założenia własnej firmy.

    Jak duże będą podatki, zależy od wybranego sposobu udzielania korepetycji, ubezpieczenia zdrowotnego i kwoty przychodów. W jednoosobowej działalności gospodarczej podatek będzie różny, w zależności od wybranej formy opodatkowania: ryczałtu (dla korepetytorów 8,5%), liniowego (19% niezależnie od dochodu) oraz zasad ogólnych (12% i 32%). Istotne jest też opłacanie ZUS, w tym np. rosnącej składki zdrowotnej, dlatego warto skorzystać z usług biura księgowego.

    Udzielanie korepetycji to nie tylko pasja, ale również szansa na wprowadzenie pozytywnych zmian w życiu innych. Dziel się swoim doświadczeniem, tworząc już teraz ogłoszenie na portalu internetowym.

Sprawdź nasze inne artykuły