Według danych Urzędu Regulacji Energetyki na koniec 2023 roku w Polsce skumulowana moc zainstalowana w fotowoltaice była o 38% większa niż przed rokiem. Wyraźny trend wzrostowy jest widoczny od wielu lat, co oznacza, że coraz więcej osób zauważa korzyści płynące z energii odnawialnej. Mimo obiecujących statystyk i prognoz pozyskanie klienta zainteresowanego inwestycją PV nadal jest sporym wyzwaniem. Jak sobie z nim poradzić?
Z tego artykułu dowiesz się:
Sprzedaż systemów fotowoltaicznych składa się z co najmniej kilku etapów. Pierwszym z nich jest pozyskanie kontaktu do potencjalnego klienta. Często zdarza się, że osoby planujące inwestycję w energię odnawialną same kontaktują się z przedsiębiorstwami, by zapoznać się z różnymi ofertami i wybrać tę najbardziej korzystną. Na tym etapie należy dokładnie rozpoznać potrzeby właściciela nieruchomości, a także zebrać informacje niezbędne do przygotowania wstępnej oferty.
Sprzedaż w branży fotowoltaicznej warto rozpocząć od stworzenia różnych profilów potencjalnych klientów. Zwykle będą oni należeć do jednej z trzech grup: właściciele nieruchomości mieszkalnych, klienci biznesowi oraz osoby posiadające gospodarstwo rolne. W obrębie każdej z tych kategorii poziom wiedzy na temat fotowoltaiki może być różny, co w znaczący sposób wpływa na długość i sposób przeprowadzania procesu sprzedażowego.
Dobrym sposobem na dotarcie do osób zainteresowanych PV jest także dodanie ogłoszenia na OLX w kategorii Instalacje i podkategorii Fotowoltaika. Jego treść powinna uwzględniać informacje nie tylko o ofercie, lecz także korzyściach płynących z energii odnawialnej. Szczególną uwagę warto zwrócić na zakres usług. Klienci chętniej zdecydują się na skorzystanie z ofert tych firm, które kompleksowo podchodzą do tematu fotowoltaiki – od pomocy przy formalnościach, przez montaż, aż po wsparcie w utrzymaniu instalacji.
Szczegółowe informacje na temat możliwości promocji na OLX są dostępne na stronie biznes.olx.pl.
Od pierwszego kontaktu z firmą z branży fotowoltaicznej do podjęcia decyzji zakupowej może minąć sporo czasu. Nic dziwnego – tak duża inwestycja wymaga dokładnego przeanalizowania wszystkich za i przeciw. Długość całego procesu zależy przede wszystkim od kompetencji i postawy przedstawiciela handlowego. Oto kilka zasad, z których warto korzystać podczas kontaktu z potencjalnym klientem:
Pensja przedstawiciela handlowego w branży fotowoltaicznej składa się najczęściej z dwóch części: podstawy i premii za pozyskanie klienta. Z tego względu widełki płacowe w ofertach pracy są bardzo szerokie. Początkujący sprzedawcy mogą liczyć na wynagrodzenie w wysokości 5-6 tysięcy złotych miesięcznie. Bardzo doświadczeni pracownicy zarabiają nawet 10 razy więcej. Wysokość pensji zależy przede wszystkim od kompetencji sprzedażowych i interpersonalnych, dlatego warto je rozwijać podczas specjalistycznych kursów.