Założenie strony firmowej na OLX wpływa pozytywnie na wizerunek firmy w Internecie. Pod indywidualnym adresem w domenie olx.pl możesz umieścić informacje o swoim przedsiębiorstwie, dane kontaktowe, mapę z lokalizacją, logotyp i baner reklamowy. Dzięki tym działaniom zwiększysz zainteresowanie ofertami i sprawisz, że Twoja firma będzie postrzegana jako profesjonalna. W przypadku serwisu OLX wsparcie dla firm jest jednak dużo większe. Jako właściciel przedsiębiorstwa z pewnością docenisz udogodnienia związane z wykorzystaniem Panelu Pracodawcy oraz możliwość automatyzacji oferty. O tych i innych narzędziach biznesowych dostępnych w OLX przeczytasz w dalszej części naszego poradnika.
Dodanie ogłoszenia w serwisie OLX jest dopiero pierwszym krokiem do zdobycia klientów. W kolejnych etapach możesz optymalizować treść i płatną promocję ofert, korzystając z zakładki Ogłoszenia w panelu Mój OLX. Intuicyjny interfejs pozwoli Ci na łatwe i wygodne zarządzanie wieloma ogłoszeniami jednocześnie oraz szybką analizę ich skuteczności. Jakie narzędzia są szczególnie przydatne dla ogłoszeniodawców, którzy prowadzą własną działalność gospodarczą?
Promowanie zwiększa efektywność ogłoszeń zamieszczanych w serwisie OLX. Jest to funkcja przydatna szczególnie w przypadku obaw, że w wybranej przez Ciebie kategorii jest zbyt duża konkurencja, przez co Twoje ogłoszenie mogłoby zniknąć na tle innych. Może zdarzyć się tak, że zdecydujesz się na promocję tylko jednej oferty. A co w sytuacji, gdy jest ich kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt?
Wtedy z pomocą przychodzi opcja zbiorczego promowania ogłoszeń. Funkcja ta została stworzona z myślą o klientach biznesowych, dla których ważna jest każda minuta pracy. Nie musisz ustawiać promocji dla odrębnych ofert – wystarczy, że zaznaczysz wybrane przez siebie pozycje i wykupisz dla nich promocję.
Ogłoszenia w OLX są emitowane przez 30 dni. W sytuacji, gdy udało Ci się osiągnąć cel, nie musisz się martwić kwestią przedłużania ważności swojej oferty. Jeśli jednak chcesz ją przedłużyć, są to na dwa sposoby: ręczny lub automatyczny. Z pierwszej opcji możesz skorzystać 72 godziny przed zakończeniem emisji. Jeśli jednak obawiasz się, że w natłoku obowiązków o tym zapomnisz, wybierz funkcję AutoPrzedłużenia.
Aby automatycznie przedłużyć ogłoszenie (lub kilka ogłoszeń jednocześnie), zaznacz na liście interesujące Cię oferty, a następnie naciśnij przycisk AutoPrzedłużenie. Nie musisz się już martwić mijającym terminem – system automatycznie pobierze jedną jednostkę z Twojego Pakietu Ogłoszeń, przedłużając tym samym ważność ogłoszenia. Funkcję tę możesz wyłączyć w dowolnym momencie
Wyobraź sobie, że po dodaniu kilkudziesięciu ofert w serwisie OLX zmieniła się nazwa Twojego produktu lub jego cena. Jeśli obawiasz się perspektywy żmudnego edytowania każdego ogłoszenia osobno, to mamy dobre wieści – możesz to zrobić zbiorczo! Wystarczy, że skorzystasz z funkcji Edytora ogłoszeń. Dzięki tej opcji możesz zaktualizować tytuł, treść, cenę i/lub lokalizację. I to do 100 ofert jednocześnie!
Praca nad treścią i formą ogłoszenia bywa trudna i czasochłonna. Stworzyłeś idealny szablon swojej oferty i chcesz go zastosować w innych ogłoszeniach? A może planujesz ponownie z niego skorzystać za jakiś czas? Wystarczy, że naciśniesz przycisk Eksportuj ogłoszenia – na Twoim dysku zapisze się plik w formacie .csv, na który składa się treść, tytuł, cena oraz lokalizacja oferty. Taki plik możesz później zaimportować podczas dodawania ogłoszenia, dzięki czemu zaoszczędzisz sporo czasu. Jeśli chcesz załączyć do oferty wiele zdjęć jednocześnie, wykorzystaj do tego plik .zip.
W panelu Twoje ogłoszenia możesz wygodnie i szybko sprawdzić, które z Twoich ofert są oczekujące, aktywne, zakończone, nieopłacone lub wstrzymane. Jeśli jesteś aktywnym użytkownikiem OLX i masz na swoim koncie kilkadziesiąt lub nawet kilkaset ogłoszeń, w odnalezieniu interesujących Cię pozycji pomoże funkcja filtrowania po tytule, ID lub kategorii. W dolnym prawym rogu znajdują się ustawienia paginacji, które umożliwiają przejrzenie 50, 100 lub nawet 200 ogłoszeń na jednej stronie.
Innym udogodnieniem organizacyjnym jest możliwość sortowania ogłoszeń. Możesz posortować swoje oferty pod względem:
Szukanie pracowników jest jednym z największych wyzwań stojących przed firmami. Przygotowanie odpowiedniego ogłoszenia, właściwe zaprezentowanie firmy i jej oferty, zapoznanie się z przesłanymi aplikacjami – wszystkie te czynności są czasochłonne i wymagają od pracodawcy lub specjalisty HR dużego zaangażowania. Z badania Rekrutacja pod lupą wynika, że w większości przedsiębiorstw proces wyboru pracownika trwa od 2 tygodni do miesiąca. Co czwarta organizacja przyznała jednak, że na przeprowadzenie rekrutacji potrzebuje nawet 3 miesięcy.
Możesz skrócić czas potrzebny na znalezienie idealnego pracownika, prowadząc rekrutację na OLX. Panel Pracodawcy umożliwia bowiem:
W stale zmieniającym się świecie biznesu istotna jest automatyzacja procesów związanych z pozyskiwaniem klientów i rekrutacją pracowników. OLX umożliwia firmom zbiorcze zarządzanie ofertami, promocjami i aplikacjami nadesłanymi w odpowiedzi na ogłoszenie o pracę. Wszystkie najważniejsze informacje są dostępne w jednym miejscu, a każdy panel posiada intuicyjny interfejs i rozbudowane funkcje sortowania i filtrowania ogłoszeń lub CV. Dzięki temu zaoszczędzisz czas, zwiększysz świadomość marki, zadbasz o jej profesjonalny wizerunek i usprawnisz procesy obowiązujące w Twojej firmie. Zarządzanie ofertą OLX nigdy nie było tak proste!