Kolorowe kwiaty, dające cień drzewa i idealnie skoszona trawa – o takim obrazku marzą wszyscy właściciele działek i ogrodów. Pielęgnacja zieleni jest zajęciem czasochłonnym, wymagającym odpowiednich umiejętności – właśnie dlatego wiele osób woli powierzyć to zadanie profesjonalistom. Myślisz o założeniu działalności polegającej na koszeniu trawników? Jeśli tak, jesteś w dobrym miejscu!
Z tego artykułu dowiesz się:
Koszenie trawników jest usługą, z której korzystają nie tylko osoby posiadające ogród lub działkę, lecz także jednostki samorządowe administrujące miejską zielenią czy właściciele terenów rekreacyjnych (np. boisk, kompleksów turystycznych itp.).
Spora liczba potencjalnych klientów nie jest jednak jedynym czynnikiem wpływającym na opłacalność Twojego przyszłego biznesu. Kolejny to stałe zapotrzebowanie na koszenie trawy. Czynność tę wykonuje się po raz pierwszy, gdy źdźbła osiągną długość ok. 10 cm, czyli najczęściej na przełomie marca i kwietnia. Następnie powtarza się ją średnio co tydzień, a w przypadku trawników ozdobnych nawet 2 razy w tygodniu.
O sporym zainteresowaniu tego typu działalnością świadczą również dane OLX. Jedną z najpopularniejszych fraz na liście popularnych wyszukiwań w kategorii Usługi jest właśnie koszenie trawy. Co więcej, wiosną i latem jest to najczęściej wyszukiwana opcja w podkategorii Usługi ogrodnicze.
Standardowa stawka za koszenie trawnika wynosi 0,50-0,70 zł za metr kwadratowy. Oznacza to, że w przypadku niewielkiego ogrodu o powierzchni 100 m² zapłata za taką usługę będzie wynosiła 50-70 zł. Często stosowaną praktyką jest obniżanie ceny proporcjonalnie do wielkości terenu – im większa działka, tym niższy koszt za metr kwadratowy koszenia.
Warto pamiętać, że ceny koszenia są zróżnicowane w zależności od:
Firma zajmująca się koszeniem trawników powinna rozpocząć działania promocyjne jeszcze przed startem sezonu wiosenno-letniego. Początkujący przedsiębiorca może starać się pozyskać pierwsze zlecenia, korzystając z mediów społecznościowych lub tradycyjnych form reklamy, takich jak ulotka lub ogłoszenie. Dobrym sposobem jest umieszczenie oferty w serwisach ogłoszeniowych, takich jak OLX. To właśnie tam potencjalni klienci często poszukują wsparcia przy pielęgnacji swoich ogrodów.
Jak stworzyć skuteczne ogłoszenie na OLX? Oto kilka wskazówek:
Szczegółowe informacje na temat dostępnych możliwości promocji w serwisie OLX znajdziesz tutaj: Pakiety promowań.