Kalkulator ofert

Blog dla firm

Eksperckie materiały, dane i inspiracje biznesowe.
Bądź na bieżąco w swojej branży z OLX!
21 kwietnia 2024

Jak zostać trenerem personalnym i zdobyć klientów?

Zdrowa dieta i regularna aktywność fizyczna coraz rzadziej pełnią funkcję noworocznego postanowienia – stają się sposobem na życie. Wraz ze wzrostem popularności treningów, zwiększa się również świadomość, jak ważne jest ich prawidłowe wykonywanie. Dlatego osoby, które chcą poprawić swoją kondycję fizyczną lub zbudować wymarzoną sylwetkę, korzystają z usług trenera personalnego.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • kim jest trener personalny;
  • jak zostać trenerem personalnym;
  • ile zarabia trener personalny na siłowni;
  • jak pozyskać klientów jako trener personalny.

Kto to jest trener personalny?

Według najprostszej definicji trener personalny to specjalista w dziedzinie ćwiczeń, który układa plan treningowy dostosowany do potrzeb klienta i pomaga go sukcesywnie realizować. W praktyce oznacza to, że osoba pracująca w tym zawodzie musi mieć szeroką wiedzę z zakresu sportu, biologii, a nawet psychologii. Zadaniem trenera jest bowiem nie tylko dobór właściwych ćwiczeń, lecz także motywowanie klienta do ich wykonania i wspieranie go na drodze do osiągnięcia wyznaczonych celów.

Jak zostać trenerem personalnym?

Aktualnie zawód trenera personalnego nie jest regulowany – formalnie wykonywanie tej pracy nie wymaga ukończenia określonych studiów czy specjalistycznych kursów. Praktyka pokazuje jednak, że odpowiednie dyplomy i certyfikaty zwiększają szansę na rozpoczęcie pracy w klubie fitness czy na siłowni, a po czasie – otwarcie własnej działalności. Często trenerami personalnymi zostają absolwenci Akademii Wychowania Fizycznego. Jednak ukończenie innej uczelni nie skreśla Twoich szans na profesjonalne prowadzenie treningów.

Kurs trenera personalnego – gdzie najlepiej?

Przed wyborem miejsca, w którym zrealizujesz kurs trenera personalnego, zwróć uwagę na jego program. Najlepiej wybrać tę opcję, która dostarczy Ci jak najwięcej praktycznej wiedzy na temat Twojego przyszłego zawodu. W końcu praca trenera to nie tylko umiejętność wykonywania i wyjaśnienia określonych ćwiczeń. To także rozumienie mechanizmów funkcjonowania organizmu, znajomość zasad bezpieczeństwa na siłowni, umiejętność biomechanicznej oceny narządu ruchu oraz szereg innych kompetencji niezbędnych do układania i prowadzenia planów treningowych.

Jak wygląda egzamin na trenera personalnego?

Mimo że trener personalny nie jest już zawodem regulowanym, nadal wiele instytucji przeprowadza egzaminy potwierdzające wiedzę i kompetencje swoich absolwentów. Co więcej, klienci planujący skorzystać z usług trenera często sprawdzają, czy posiada on odpowiednie certyfikaty. Egzamin na trenera personalnego składa się zwykle z części teoretycznej i praktycznej. Ta pierwsza ma formę testu wiedzy z zakresu biologicznych podstaw prowadzenia treningu, bezpieczeństwa, ochrony zdrowia, a także metodyki i dydaktyki sportu. Część praktyczna może polegać na ułożeniu planu dla określonego typu klienta i poprowadzeniu treningu.

Ile zarabia trener personalny na siłowni?

Zarobki trenera personalnego zależą przede wszystkim od formy zatrudnienia – czy jest to stały etat na siłowni lub w klubie fitness, praca jako freelancer, czy też własna działalność gospodarcza. Koszt godzinnego treningu z trenerem waha się od 50 do nawet 300-400 złotych. Stawka zależy m.in. od doświadczenia, umiejętności, a także miejsca wykonywania pracy. W skali miesiąca główną rolę odgrywa liczba przeprowadzonych treningów.

Jak pozyskać klientów? Trener personalny szuka zleceń

Jeśli pracujesz na etacie w renomowanym fitness clubie, nie musisz martwić się o pozyskiwanie klientów – tym zajmują się zatrudnione do tego celu osoby. Inaczej jest w przypadku freelancera lub osoby prowadzącej własną działalność gospodarczą. Odpowiednia promocja jest kluczową składową sukcesu – zwłaszcza że od czasu deregulacji zawodu trenera personalnego coraz więcej osób próbuje swoich sił w tej branży.

Jak promować swoje usługi treningu personalnego?

  • Buduj swoją markę osobistą w social mediach – postaw przede wszystkim na edukację odbiorców w zakresie kultury fizycznej. Przekazując obserwatorom cenne wskazówki oraz wyjaśniając im podstawowe błędy na siłowni, zwiększasz ich zaufanie do Twoich kompetencji.
  • Korzystaj ze sprawdzonych sposobów marketingu internetowego – możesz wykupić reklamy w social mediach oraz założyć swoją stronę internetową.
  • Dodaj ogłoszenie na OLX – wyróżnij się na serwisie ogłoszeniowym.

Pamiętaj, że możesz zwiększyć widoczność swojego ogłoszenia na OLX, korzystając z dostępnych Pakietów Promowań. Obejmują one promowanie ogłoszenia na górze listy ogłoszeń, automatyczne odświeżenia oraz promowanie na stronie głównej OLX.

Sprawdź nasze inne artykuły