Kalkulator ofert

Blog dla firm

Eksperckie materiały, dane i inspiracje biznesowe.
Bądź na bieżąco w swojej branży z OLX!
25 sierpnia 2023

Jak napisać dobre ogłoszenie na OLX?

Jeśli chcesz coś sprzedać, zaoferować usługi lub dodać ofertę pracy na OLX, musisz umieścić ogłoszenie. To oczywiste, jednak warto zatrzymać się na chwilę nad tą kwestią i zastanowić się, co powinno zawierać dobre ogłoszenie. Dlaczego to takie ważne? W każdej kategorii na OLX codziennie pojawiają się dziesiątki nowych ogłoszeń. To konkurencja dla Twojej oferty. Klienci spieszą się i często przytłacza ich zbyt wiele informacji. Wybierają więc te oferty, które przyciągają ich uwagę i informują o tym, co najważniejsze. Jakość ogłoszenia wpływa na to, czy zdobędziesz klientów lub pracowników. Jak napisać ogłoszenie? Przykłady znajdziesz poniżej. Przeczytaj nasz tekst, by dowiedzieć się, jak tworzyć skuteczną ofertę.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • z czego składa się dobra oferta,
  • jak stworzyć chwytliwy tytuł ogłoszenia,
  • jak napisać ogłoszenie sprzedaży, ofertę pracy lub usług,
  • jak prawidłowo zrobić zdjęcia produktu.

Jak napisać dobre ogłoszenie?

Jak napisać dobre ogłoszenie na OLX? Jak sprawić, żeby przyciągało wzrok i wyróżniało się spośród innych? Co zrobić, żeby poszukujący wybrał właśnie Ciebie? Ogłoszenie składa się z trzech głównych części. To one mają decydujący wpływ na zachęcenie klientów do skorzystania z Twojej oferty. Co to takiego?

  • tytuł,
  • opis,
  • zdjęcia (nie dotyczą ogłoszeń o pracę).

    Każdy element rządzi się swoimi prawami. Jeśli jednak dobrze przygotujesz tytuł, opis oraz zdjęcia, możesz mieć pewność, że klienci zauważą Twoje ogłoszenie i będą chcieli z niego skorzystać. Jakimi cechami charakteryzuje się więc skuteczna oferta? Przeczytaj nasze wskazówki, które znajdują się poniżej!

Oferta na wzór. Ogłoszenia i ich tytuły

Zdarzyło Ci się szukać kiedyś czegoś na OLX? Pamiętasz, co najpierw zwróciło Twoją uwagę? To tytuł, czyli pierwsza informacja na temat ogłoszenia zauważana przez odbiorcę. Właśnie dlatego tak ważne jest, by precyzyjnie opisywał Twoją ofertę. Umieść w nim najważniejsze informacje, które chcesz przekazać innym. Możesz również wykorzystać atuty oferty. W końcu „Duża, dębowa komoda vintage po renowacji” mówi potencjalnemu konsumentowi o wiele więcej niż po prostu „Komoda”.

Spróbuj podążać za tokiem myślenia poszukującego. Co może wpłynąć na jego decyzję? Rozmiar sprzedawanej odzieży? Lokalizacja pokoju na wynajem? Konkurencyjna cena sprzętu do ćwiczeń? A może doświadczenie niezbędne do wykonywania pracy? Co w takim razie może wpisywać w wyszukiwarkę? „Zielona sukienka XS”, „Pokój w centrum miasta”, „Tanie ciężarki” lub „Praca w sklepie”? Zdefiniowanie potrzeb konsumenta pomoże Ci wybrać słowa kluczowe, czyli frazy, które wpisuje w wyszukiwarkę. Żeby przyciągnąć klientów, wybierz te najpopularniejsze w danych kategoriach. Znajdziesz je na stronie https://www.olx.pl/popularne/. Zaglądaj tu regularnie, by być na bieżąco z nowościami na OLX!

Jak napisać ogłoszenie sprzedaży i nie tylko…

Jak napisać ogłoszenie? Osoby przeglądające oferty na OLX nie poświęcają wiele czasu na czytanie rozbudowanych opisów. Czy to oznacza, że musisz pominąć opisywanie niektórych cech oferty? Niekoniecznie! Nie zapominaj jednak, żeby ułatwić klientowi lub kandydatowi wyszukanie najważniejszych informacji. Jak to zrobić? To, co najbardziej istotne, umieść w pierwszych zdaniach opisu. To je najprawdopodobniej przeczyta szukający. Warto też podzielić treść ogłoszenia na akapity i dodać do nich nagłówki. To ułatwi poszukiwanie konkretnych informacji. Nie zapomnij również, by dodać informację o tym, że klient może skontaktować się z Tobą bezpośrednio. Daje to możliwość wyjaśnienia wątpliwości, dosprzedaży i zaoferowania dodatkowych usług.

Dobre i złe ogłoszenie – przykład

Spójrz na źle skonstruowane ogłoszenie. Przykład ma wiele elementów, które można poprawić:

Ten opis zawiera wiele nieuporządkowanych informacji. Najważniejsze cechy produktu znajdują się w drugiej połowie tekstu. Zamiast konkretów na początku znajdujemy ogólnikową treść. Literówka nie tylko utrudnia odbiór, ale też wyszukiwanie, pozbawiając ogłoszenie często wyszukiwanej frazy. Opcji personalizacji jest zbyt wiele, więc klient może poczuć się zdezorientowany. W ogłoszeniu znajdują się również inne przedmioty, co wprowadza chaos. Pamiętaj, by każda oferta dotyczyła jednej rzeczy. Czy wiesz już, jak powinien wyglądać dobry opis? Poniżej zamieszczamy wzór ogłoszenia:

Cechy, rozmiar i cena

Sprzedam ręcznie uszytą damską kurtkę dżinsową. To niebieska ramoneska w rozmiarze M. Cena promocyjna wynosi 75 zł.

Personalizacja

Istnieje możliwość nadrukowania dowolnego wzoru na życzenie klienta. Bądź oryginalny i kup niepowtarzalne ubranie!

W sam raz na wiosnę

Kurtka idealnie sprawdzi się wiosną. Właśnie dlatego przez cały marzec obowiązuje promocyjna cena. Przywitaj nową porę roku w dobrym stylu!

Opis został podzielony na przejrzyste akapity z nagłówkami. Najważniejsze informacje znajdują się na początku. Tekst zawiera też bezpośrednie zwroty do odbiorcy, które angażują jego uwagę. Nie ma tu również błędów. Usunięto także informacje o innych przedmiotach, które wprowadzały chaos.

Jak napisać ogłoszenie? Przykłady dla konkretnych kategorii

Zanim opublikujesz ogłoszenie, przeczytaj je kilka razy i zastanów się, czy jest zrozumiałe dla odbiorcy. Możesz też pokazać je komuś bliskiemu, kto spojrzy na opis z większym dystansem – podobnie jak potencjalny klient lub pracownik. Jeśli chcesz poznać więcej informacji na temat prawidłowych opisów w poszczególnych kategoriach oraz podkategoriach, zajrzyj na stronę https://biznes.olx.pl/wsparcie. Znajdziesz tu również wiele przykładów ogłoszeń.

Jak z obrazka. Tajniki robienia zdjęć

Znasz powiedzenie, że obraz jest wart więcej niż słowa? W dobie Internetu żyjemy w kulturze obrazkowej, co oznacza, że wiele osób to wzrokowcy, dla których najważniejsze są zdjęcia. Zdarza się, że poszukujący nie zwracają uwagi na opis, w pierwszej kolejności oglądając fotografie. Można wręcz powiedzieć, że „kupują oczami”.

Właśnie dlatego bardzo ważna jest dobra jakość zdjęć. Zaprezentowanie produktu lub obiektu, odpowiednie oświetlenie, prawidłowo ustawiony kadr – to cechy, które w dużej mierze wpływają na to, czy klient skorzysta z Twojej oferty. Nie zapominaj, by zdjęcia prezentowały szczegóły związane z ogłoszeniem: oddawały jego najważniejsze cechy oraz największe atuty. Uwiecznij na nich to, co najbardziej istotne z perspektywy klienta. Na co zwrócić uwagę podczas robienia zdjęć?

  • zadbaj o jednolite tło,
  • zaplanuj estetyczny kadr,
  • wykorzystaj światło dzienne,
  • ustaw w aparacie ekspozycję,
  • zadbaj o ostrość,
  • sfotografuj produkt lub obiekt z różnych stron.

    Gdzie znajdziesz więcej informacji na temat umieszczania zdjęć w ogłoszeniach? Zajrzyj do zakładki „wsparcie”, a także na nasz kanał YouTube. Znajdziesz tam wideo-poradniki dotyczące przygotowywania fotografii dla konkretnych kategorii.  

Do dzieła!

Pamiętaj, że jakość ma znaczenie. Popraw własne ogłoszenia według naszych wskazówek. Jeśli przeczytałeś tekst, wiesz już:

  • jak zatytułować ogłoszenie,
  • jak napisać dobre ogłoszenie sprzedaży, ofertę usług lub pracy,
  • jak prawidłowo zrobić zdjęcia.
    Teraz czas zacząć działać! Poświęć uwagę stworzeniu atrakcyjnej oferty i czekaj na wiadomości od klientów. Powodzenia!

Sprawdź nasze inne artykuły