Kalkulator ofert

Blog dla firm

Eksperckie materiały, dane i inspiracje biznesowe.
Bądź na bieżąco w swojej branży z OLX!
11 kwietnia 2024

Firma przeprowadzkowa – jak ją założyć i promować?

Studia, ślub, zmiana pracy czy niższa kwota najmu – powody do przeprowadzki mogą być różne. Skutek jest jednak zawsze ten sam – trzeba spakować cały dotychczasowy dobytek i przetransportować go z jednego miejsca na drugie. Do realizacji tego trudnego zadania często wynajmowana jest firma przeprowadzkowa. Zastanawiasz się, czy warto prowadzić działalność tego typu? W takim razie czytaj dalej!

Z tego artykułu dowiesz się:

  • jak założyć firmę przeprowadzkową;
  • czy opłaca się prowadzenie firmy przeprowadzkowej;
  • ile zarabia firma przeprowadzkowa;
  • jak promować firmę przeprowadzkową.

Jak założyć firmę przeprowadzkową?

Przygotowania do założenia firmy przeprowadzkowej warto rozpocząć od opracowania biznesplanu, czyli dokumentu zawierającego m.in. informacje o konkurencji, wielkości rynku czy zapotrzebowaniu na usługi tego typu. Na tym etapie dobrze jest wyznaczyć sobie cele finansowe oraz przeanalizować szanse i zagrożenia związane z prowadzeniem działalności. Zwiększy to Twoją szansę na biznesowy sukces.

Pod względem formalnym założenie firmy przeprowadzkowej przebiega podobnie jak założenie działalności w większości innych branż. Szczegółowe informacje na temat form prawnych i rejestracji firmy znajdziesz w naszym artykule: Jak otworzyć własny biznes?

Firma przeprowadzkowa – czy się opłaca?

Przeprowadzka jest wyczerpującą i stresującą czynnością, dlatego też wiele osób decyduje się powierzyć to zadanie profesjonalistom. Z oferty mogą również korzystać firmy, które zmieniają siedzibę. W praktyce oznacza to, że zawsze będzie istniał popyt na usługi przeprowadzkowe. Opłacalność tego biznesu zależy jednak od wielu czynników. Oprócz kwestii finansowych dużą rolę odgrywają m.in. zasięg działalności, szczegółowy zakres usług, dostępna flota samochodów, a także konkurencja.

Ile zarabia firma przeprowadzkowa?

Na tak postawione pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Podobnie jak w innych branżach, również i w przeprowadzkowej zyski rosną wraz z rozwojem firmy. Rozpoczynając swoją działalność, warto mieć świadomość dodatkowych kosztów związanych z zakupem lub leasingiem samochodów, zatrudnieniem pracowników, pozyskaniem odpowiednich licencji, wykupieniem polis ubezpieczeniowych, czy też promocją swoich usług. Wszystkie te czynniki należy mieć na uwadze podczas tworzenia cennika.

Jak promować firmę przeprowadzkową?

Punktem wyjścia do promowania firmy przeprowadzkowej jest strona internetowa, na której powinny znaleźć się informacje o zakresie usług i ich cenach. Aby strona przyciągała użytkowników zainteresowanych ofertą, konieczne jest pozycjonowanie jej w wyszukiwarce na określone frazy kluczowe, ze szczególnym uwzględnieniem fraz lokalnych, czyli zawierających nazwę obszaru, na którym będziesz działać (np. przeprowadzki Kraków, przeprowadzki Warszawa itp.).

Pamiętaj jednak, że pozycjonowanie strony w wyszukiwarce jest długotrwałym procesem. Na początku działalności warto zatem postawić na te sposoby promocji, które pozwolą szybciej dotrzeć do klientów. Jednym z nich jest dodanie ogłoszenia na OLX.

Aby zwiększyć widoczność Twojego ogłoszenia na OLX, możesz skorzystać z jednego z dostępnych Pakietów Promowań, w skład których wchodzą automatyczne odświeżenie ogłoszenia, wyświetlanie ogłoszenia na górze listy oraz promowanie na stronie głównej. Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj: Pakiety Promowań OLX.

Sprawdź nasze inne artykuły