Kalkulator ofert

Blog dla firm

Eksperckie materiały, dane i inspiracje biznesowe.
Bądź na bieżąco w swojej branży z OLX!
18 września 2023

10 błędów, które obniżają efektywność sprzedaży produktów na OLX

OLX odwiedza miesięcznie co 3 Polak, generując łącznie niemal 4 miliardy odsłon. Jako sprzedawca masz zatem ogromną szansę, by szybko i wygodnie trafić ze swoją ofertą do potencjalnych klientów. Sam fakt stworzenia ogłoszenia uwzględniającego zasady sprzedaży na OLX nie jest gwarancją sukcesu. Musisz jeszcze przekonać użytkowników, że warto kupić produkt właśnie od Ciebie. I unikać błędów, o których przeczytasz w dalszej części naszego poradnika.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • jakie błędy możesz popełnić podczas tworzenia i publikacji ogłoszenia;
  • jakie są najczęstsze błędy związane z organizacją sprzedaży na OLX;
  • jak sprzedawać na OLX jeszcze skuteczniej.

Co i jak wystawić na sprzedaż na OLX – błędy w ogłoszeniach

Zastanawiając się, jak sprzedać coś na OLX, zapewne nie myślisz w pierwszej kolejności o treści ogłoszenia. Tymczasem to właśnie szczegółowa prezentacja cech i funkcjonalności produktów ma kluczowe znaczenie dla kupujących. Jakich błędów należy się wystrzegać?

Wybór niewłaściwej kategorii

Wybór kategorii, podkategorii i grup produktów na OLX jest szeroki, co pozwala na bardzo szczegółowe określenie miejsca dla sprzedawanego przedmiotu. Pamiętaj, że użytkownicy nie zawsze korzystają z wyszukiwarki – czasami szukają interesujących ich rzeczy, klikając w nazwę konkretnej kategorii. Zadbaj o to, by mogli tam znaleźć również i Twoją ofertę.

Tytuł, który nie mówi nic o produkcie

Tytuł powinien dokładnie opisywać to, co sprzedajesz, zwłaszcza gdy nazwa nie wskazuje jednoznacznie na przeznaczenie produktu. Przykładowo: meble mogą być kuchenne, łazienkowe lub do salonu, gitara może być klasyczna, elektryczna lub basowa, a rower – sportowy lub dla dziecka. Staraj się zatem precyzyjnie opisać swój produkt, wskazując na jego najważniejsze cechy i funkcje. Do dyspozycji masz aż 70 znaków!

Chaotyczny opis

Użytkownicy Internetu nie przepadają za długimi blokami tekstu – zapoznanie się z ich treścią jest czasochłonne i męczące. Stosuj zatem przerwy, twórz krótkie akapity, a najważniejsze informacje (np. dane techniczne, zastosowanie, skład) przedstaw w formie punktów. Zadbaj o to, by Twój opis był spójny i logiczny – omów wszystkie elementy we właściwej kolejności, zaczynając od tych najważniejszych.

Pominięcie ważnych informacji o produkcie

Uwzględnij w opisie wszystkie niezbędne informacje o przedmiocie – dzięki temu zaoszczędzisz sporo czasu na odpisywaniu zainteresowanym na te same pytania. Niezbędne minimum to: wymiary, cechy wizualne, dane techniczne oraz stan (zwłaszcza wady używanych produktów). Przed dodaniem ogłoszenia zastanów się, jakie informacje o produkcie mogą pomóc użytkownikom OLX podjąć decyzję o zakupie.

Brak zdjęcia lub zdjęcie słabej jakości

Zdjęcia zwiększają zainteresowanie użytkowników OLX, dlatego zawsze warto je dodać do swojego ogłoszenia. Należy jednak zadbać o to, by fotografia przedstawiała stan faktyczny sprzedawanego przedmiotu – nie pobieraj zatem zdjęć z Internetu, unikaj również przesadnego retuszu. Sprzedawany produkt sfotografuj w świetle dziennym i z różnych perspektyw.

Organizacja i sprzedaż na OLX – podstawowe błędy

Treść to nie wszystko – na efektywność wpływają także relacje z potencjalnymi klientami i wiedza o tym, jak sprzedawać na OLX (wysyłka, potwierdzenie sprzedaży, ustalanie ceny produktu itp.). Jakich błędów z tego zakresu należy unikać?

Zbyt wysoka cena produktu

Użytkownicy porównują dostępne oferty i wybierają te, które są dla nich najbardziej korzystne. Jeśli cena Twojego produktu będzie dużo wyższa niż ceny podobnych produktów oferowanych przez konkurencję, zapewne niewielu klientów zdecyduje się na zakup. Przed dodaniem ogłoszenia warto więc przeanalizować inne oferty, zwracając uwagę na to, czy niska cena nie jest efektem wad produktów.

Długi czas oczekiwania na informację zwrotną

Twoi potencjalni klienci mogą mieć dodatkowe pytania dotyczące produktu lub transakcji. Nie pozostawiaj ich bez odpowiedzi zbyt długo – w przeciwnym razie skorzystają z innego ogłoszenia. Postaw na transparentność – nie ukrywaj wad sprzedawanego przedmiotu, nie przypisuj mu również funkcjonalności, których nie posiada. Uczciwość to podstawa!

Brak potwierdzenia sprzedaży (czyli jak sprzedawać na OLX – wysyłka)

Być może ten punkt Cię zaskoczy, ale to naprawdę się zdarza! Potwierdzenie sprzedaży OLX jest warunkiem koniecznym do sfinalizowania transakcji. Jeśli użytkownik zakupi wystawiony przez Ciebie przedmiot, masz 24 godziny na zaakceptowanie sprzedaży. Wystarczy, że przejdziesz do swojego konta, wybierzesz zakładkę Twoje przesyłki i naciśniesz przycisk Potwierdź sprzedaż.

Ignorowanie analizy statystyk ogłoszenia

Jeśli często sprzedajesz produkty na OLX, regularnie analizuj efektywność swoich działań. Dzięki temu przekonasz się, jakie elementy ogłoszenia wpływają na jego skuteczność. Podstawowe statystyki obejmują liczbę wyświetleń ogłoszenia, liczbę wyświetleń numeru telefonu oraz liczbę obserwatorów. Statystyki zaawansowane pozwalają z kolei analizować zainteresowanie ofertą w poszczególnych dniach, co możesz wykorzystać podczas ustalania daty publikacji ogłoszenia.

Konto, które nie budzi zaufania

Do wyboru masz pakiety — Standard, Premium i Megapakiet. Więcej szczegółów znajdziesz tutaj. Jeśli sprzedajesz przedmioty okazjonalnie, możesz założyć konto prywatne z prawdziwymi danymi. Pamiętaj, że jedno konto nie może służyć do sprzedaży przedmiotów prywatnych i przedmiotów w ramach prowadzenia firmy.

Jak zwiększyć sprzedaż na OLX?

Po lekturze tego poradnika znasz już błędy, które możesz popełnić jako sprzedawca. Wiesz także, jak potwierdzić sprzedaż na OLX, co powinno znaleźć się w ogłoszeniu oraz jak zadbać o odpowiednie relacje z potencjalnymi klientami. Jak dodatkowo możesz poprawić osiągane efekty? Warto rozważyć skorzystanie z kilku narzędzi dostępnych na OLX.

Dostępne są także 3 Pakiety Promowań, które oprócz wyróżnienia ogłoszenia, umożliwiają również jego automatyczne odświeżenie. Rozwiązaniem znacząco zwiększającym skuteczność sprzedaży jest Promowanie 7 dni na stronie głównej. Dzięki niej Twoja oferta pojawi się w sekcji ogłoszeń promowanych na stronie głównej OLX. O szczegółach wszystkich funkcji możesz przeczytać tutaj: Wyróżnienie, Odświeżenie i Pakiety Promowań.

Sprawdź nasze inne artykuły